Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/11/1004111/k-lubzuid.nl/public_html/maincore.php on line 370
Beste leden,
Kan iemand mij tips geven om mijn bochtenset + katalysator mooi strak te krijgen? Vanuit de fabriek vind ik de afwerking nogal matig (Kleurverschil bij de lasnaden door de warmte).
Ik ben aan het nadenken om deze zwart te laten poedercoaten maar dan kom ik met de volgende problemen. Tenminste dat denk ik in mijn logische gedachtengang. Zodra ik deze zwart laat poedercoaten lijkt mij dat de gegenereerde warmte bij rijden niet kan wegkomen door de coat laag. Is deze gedachte juist?
Tips om de uitlaat mooi zuiver te krijgen zijn ook meer dan welkom. Die krijg ik het liefste want dit scheelt mij een hoop geld en moeite om de uitlaat te laten coaten. Of is parelen ook een optie? Alleen het volgende probleem is waar vind ik een parelapparaat waar een hele bochtenset in past...
Ik had graag foto’s willen toevoegen van hoe het nu is en hoe ik het graag zou willen hebben maar helaas krijg ik dit niet voor elkaar op het forum. De uitlaatbochten zien er niet bar slecht uit aangezien de motor pas 4000km op de klok heeft maar de mensen die mij kennen weten dat ik nogal een pietje precies ben als het op poetsen ect. aankomt....
Groeten Ivo Plummen
Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/11/1004111/k-lubzuid.nl/public_html/maincore.php on line 370
Ik kan je helaas niet helpen, ben niet zo'n poetser
Waarschijnlijk kan Andreas je wel op weg helpen, als iemand zijn motoren strak op de weg heeft staan is hij het wel
Poedercoaten zou ik niet doen, alleen al vanwege het feit dat het dan enorm kwetsbaar word..
Vriendelijk groet:
Rene
De hobbyist in hunsel verkoopt een goedje in een sprayflacon waarmee ik de bochten van de boxer weer aardig netjes heb gekregen, verder bestaat er ook nog zoiets als antox dat vanwege de eigenschappen niet voor jan-met-de-pet verkrijgbaar is, Het wordt in metaalverwerkende bedrijven gebruikt om van rvs de blauwe aanslag na het lassen te verwijderen. Ik heb ooit eens bij de smid hier in het dorp een glazen potje laten vullen en heb hier toen hele goede resultaten mee behaald. Het is echter wel raadzaam om als je dit gaat gebruiken goede bescherming voor handen ogen en lichaam te dragen.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Ivo, zie onderhoud en schoonmaken links onder op deze pagina. Je kunt bij mij een potje Antox komen ophalen om te proberen.
Gr. Ron
Eenvoud maakt de mens.
Groet Ron K75/2 1996
23000-april 2023 92000 km
Gewijzigd door Ron op 28-03-2019
Om verkleurd rvs, zoals de uitlaten van oa BMW K-serie weer mooi te krijgen kan je idd Antox 71E gebruiken. Wat Hans al zei, het is een product waarvan je moet weten hoe te gebruiken. Het is geen ongevaarlijk goedje, bestaat uit salpeterzuur en waterstoffluoride.
Weet je overigens zeker dat het RVS is? Vraag het maar even want destijds mijn R1200RT had ook RVS bochten, die bruin uitslaan, maar de boxers (en anderen) konden ook geleverd zijn met chromen bochten die blauw verkleuren.
Antrax zou ik niet gebruiken, dat geeft een heel ander effect Maar ik denk dat Ron het juiste middel meegeeft.
Groeten,
Frans
Als je het weet is het niet moeilijk.
Gewijzigd door Garfield op 27-03-2019
Inderdaad, ik doe het met RVS beits.
Is absoluut een gevaarlijk goedje, handschoenen, veiligheidsbril en veel water in de buurt.
Kan weer als nieuw worden als je het naderhand ook nog eens polijst.
Een nadeel heeft het wel buiten het vele werk, de blauwe kleur zal waarschijnlijk weer terug komen. Ook het verwijderen van de uitlaatbochten brengt risico's met zich mee.
Spuit al van te voren regelmatig in met WD40. Bestel nieuwe pakkingen en moertjes.
Zoek ook naar de aanhaalmomenten van alles wat los en vast moet.