Home · BMW K-lub Forum · Agenda · Foto albums 02 December 2022 21:44
Laatst actieve forumonderwerpen
Forum Onderwerp Antwoorden Laatste bericht
Algemeen WPH BMW R1200GS 2006 1 dutch 04-11-2022
Nieuws Een ritje 2 2dehans 01-05-2022
Algemeen Psssst 1 bikersjaak 12-03-2022
Aanmelding als K-lub lid, voorstellen. Beemerfrankie is er ook bij. 4 Theo 29-11-2021
Aanmelding als K-lub lid, voorstellen. MotoCon present 1 Peed 12-09-2021
Aanmelding als K-lub lid, voorstellen. Nieuw hier 8 jos 15-06-2021
Aanmelding als K-lub lid, voorstellen. Nieuw lid 6 bikersjaak 09-05-2021
Aanmelding als K-lub lid, voorstellen. Te Koop K75S in hele nette ... 6 _moderators 09-03-2021
Algemeen kerst en nieuwjaar 16 jan flink 11-01-2021
Algemeen K1200LT 2007 1 jan van schijndel 11-12-2020
Onderwerp bekijken
BMW K-lub Zuid Website | BMW K-lub algemene onderwerpen | Nieuws
Pagina 1 van 2 1 2 >
Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/11/1004111/k-lubzuid.nl/public_html/maincore.php on line 370 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/11/1004111/k-lubzuid.nl/public_html/maincore.php on line 370 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/11/1004111/k-lubzuid.nl/public_html/maincore.php on line 370 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/11/1004111/k-lubzuid.nl/public_html/maincore.php on line 370 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/11/1004111/k-lubzuid.nl/public_html/maincore.php on line 370 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/11/1004111/k-lubzuid.nl/public_html/maincore.php on line 370 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/11/1004111/k-lubzuid.nl/public_html/maincore.php on line 370 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/11/1004111/k-lubzuid.nl/public_html/maincore.php on line 370 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/11/1004111/k-lubzuid.nl/public_html/maincore.php on line 370 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/11/1004111/k-lubzuid.nl/public_html/maincore.php on line 370 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/11/1004111/k-lubzuid.nl/public_html/maincore.php on line 370 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/11/1004111/k-lubzuid.nl/public_html/maincore.php on line 370 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/11/1004111/k-lubzuid.nl/public_html/maincore.php on line 370 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/11/1004111/k-lubzuid.nl/public_html/maincore.php on line 370 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/11/1004111/k-lubzuid.nl/public_html/maincore.php on line 370 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/11/1004111/k-lubzuid.nl/public_html/maincore.php on line 370 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/11/1004111/k-lubzuid.nl/public_html/maincore.php on line 370 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/11/1004111/k-lubzuid.nl/public_html/maincore.php on line 370 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/11/1004111/k-lubzuid.nl/public_html/maincore.php on line 370 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /storage/content/11/1004111/k-lubzuid.nl/public_html/maincore.php on line 370
Auteur Kabinetsplannen duperen bezitters klassieke motoren
Berry
Lid

Lokatie: Gelaen
Aangemeld: 22.10.07
Geplaatst op 31-10-2012
Overgenomen bericht van Mag

De MAG is teleurgesteld over het voornemen in het nieuwe regeerakkoord om motorrijtuigenbelasting te gaan heffen over motorvoertuigen van 25 jaar en ouder.

Met deze maatregel, verkocht als middel om het milieu te beschermen, wordt het voor liefhebbers en restaurateurs van oude motorfietsen lastiger gemaakt om hun hobby uit te blijven oefenen en zo waardevol cultureel erfgoed voor het nageslacht te bewaren.

Het gaat hier veelal om voertuigen die hooguit enkele malen per jaar worden ingezet om oldtimerritten te rijden en door hun lage jaarkilometrage van enkele honderden kilometers amper een rol spelen in de totale uitstoot van uitlaatgassen.

Liefhebbers hebben vaak meerdere motorfietsen in hun bezit en besteden veel tijd aan het opknappen en in stand houden hiervan.

MAG-secretaris Dolf Willigers verklaart: “Een enkel zeeschip dat de haven van Rotterdam binnen vaart, veroorzaakt al meer vervuiling dan al die klassieke motorfietsen samen in een heel jaar, maar daar worden er alleen maar meer van binnengehaald. Deze schandalige maatregel heeft niets te maken met het beschermen van het milieu. Dit is ordinaire inhaligheid van de overheid waarmee duizenden liefhebbers van klassieke motorfietsen worden gepakt.”

Priv Bericht sturen
Auteur RE: Kabinetsplannen duperen bezitters klassieke motoren
jan van schijndel
Lid

Lokatie: Sint Odilienberg
Aangemeld: 03.01.08
Geplaatst op 31-10-2012

Heb effe met Twostroke samen opgezocht
Op deze site is het complete pakket down te loaden.

http://www.kabinetsformatie2012.nl/actueel/documenten/regeerakkoord.html

" De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wordt vanuit milieu overwegingen afgeschaft."

De vraag alleen is, hoe gaat dat er uit zien, want vind wat ze nu doen kort door de bocht. Helaas is wel zo...dat er gigantisch misbruik van gemaakt is, net als destijds met grijs kenteken rijden.
De goeie moeten het met de kwaden besnieten

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet op zit.
Priv Bericht sturen
white
Superbeheerder

Lokatie: Landgraaf
Aangemeld: 23.10.07
Geplaatst op 31-10-2012
Jan, dat is ook kort door de bocht...

Grijs kenteken rijden is jarenlang door de regering toegelaten.
Immers, ging je als particulier zo'n auto op je naam zetten was er geen enkele belemmering.
Vervolgens kreeg je van de staat de wegenbelasting gepresenteerd zonder enige belemmering.

Totdat opeens Meneer van Geel ergens geld zocht, en dacht "laten we nu eens voor miljoenen aan kapitaal gaan vernietigen".
Het hele grijs wagen park werd financieel gezien, in een klap om zeep geholpen.
Heel veel mensen zijn daardoor in de problemen gekomen.

Er is ook niet op voorhand gewaarschuwd als je een grijs kenteken op naam wilde zetten, noch is er een regeling gekomen waarbij mensen die zo'n voertuig al op naam hadden, deze zo lang hij op naam stond, tegen de dan geldende regeling konden blijven rijden.

Geen misbruik dus, maar gewoon opeens de wet anders gaan interpreteren en deze dan zo toepassen, zonder naar de gevolgen te kijken.

Dit gaat nu weer gebeuren.

Voor de motorrijder, maar in veel grotere mate voor degene die grote pick ups en zware oltimers rijden om welke reden dan ook.

Ik weet niet, natuurlijk is het niet leuk, en overheerst het gevoel dat het onrechtmatig is.
Toch, als ik bekijk dat ik 7 euro wegenbelasting betaal voor voor de K1200LT valt het dus nog wel mee.
Bovenstaande groep is dan heel wat slechter af...

My 2 cents....

Vriendelijk groet:

Rene
Priv Bericht sturen
GieS
Lid

Lokatie: Auwt Gelaen
Aangemeld: 26.10.07
Geplaatst op 31-10-2012
Bron van alle kwaad is de massale toestroom naar Nederland van oude dieselauto’s zonder roetfilter. Het vrijstellen van MRB voor deze auto’s is een perverse prikkel gebleken. Dat daar nu een eind aan gemaakt wordt vind ik logisch. Iedereen die van het wegennet gebruik maakt, behoort een duit in het zakje te doen. Ik ga dus nu ook weer MRB betalen voor mijn oldtimer. Hoort bij de hobby en elke hobby kost geld.

Ach ja, en de motoren? Die pakken we ook gewoon even mee. Niet vanwege het milieu, maar vanwege de centen en de uniformiteit in regelgeving. De APK zal waarschijnlijk spoedig volgen …smiley

Het artikeltje dat Berry plaatste ontving ik als e-mail, waarin MAG-secretaris Dolf Willigers zijn scheldpartij besluit met:

... het draait dus ook daar om de centen smiley
Gewijzigd door GieS op 31-10-2012
Priv Bericht sturen
GieS
Lid

Lokatie: Auwt Gelaen
Aangemeld: 26.10.07
Geplaatst op 31-10-2012
white schreef:
Jan, dat is ook kort door de bocht...

... zei de ene motorrijder tegen de andere.smiley
Priv Bericht sturen
Smoky
Lid

Lokatie: yellow stone area
Aangemeld: 03.11.07
Geplaatst op 31-10-2012
smiley

en dat is 1 : het kwartje van Kok.
en dat is 2 : motorrijtuigenbelasting te gaan heffen over motorvoertuigen van 25 jaar en ouder.
en dat is 3 : apk voor motoren.

een mogelijke opmerking : hoe meer de handel en wandel wordt ondersteunt des te meer ellende voor de koper/huurder.
een volgende opmerking :
de zonnecollectoren,
1. productie zeer milieu belastend.
2. aanschaf zeer duur, nee niet waar er is subsidie op.
3. gebruik van zonnecollectoren zou milieu ontlasten zijn.
4. vergaan tijd van die dingen, langer dan een mensen leven.
5. terugverdientijd langer dan tien jaar.

smiley

zoals de Belgen het wel eens willen uitspreken: we worden bij ons pietje genomen.
of
we worden aangesproken op onze wel zo menselijke oerinstinct de overlevings-driften

smiley

hoe behap je de wereld, gewoon bij de lekkerste stukjes beginnen.
en. Als je ain thaalvaut fint steek um in de buuts!
heb geen horloge dus alle tijd.
BSA A10 , YAMAHE FZ , BMW k1100lt 46.000 - 146073. BMW r1200rt 18395 - ..........
bij twijfel, toch doen beleef je nog eens iets.
Priv Bericht sturen
Big-Henk
Lid

Lokatie: Roermond
Aangemeld: 21.10.07
Geplaatst op 31-10-2012
Tja….. beste mensen,
Als ik dit allemaal lees dan denk ik:
Dit is toch echt het resultaat van de keuze welke de meerderheid van het Nederlandse volk heeft gemaakt tijdens de laatste verkiezingen.
Uiteraard moeten degene die Niet hun democratisch stemrecht gebruik hebben, nu niet zeuren over het resultaat…

Degene welke wel van het stemrecht gebruikt hebben gemaakt en net als ik NIET op de VVD of de PvdA hebben gestemd…. zullen zich net als ik moeten schikken in deze regeringscoalitie.

Dus mopperen….de knuppel in het hoederhok gooien…etc etc, heeft op dit forum naar mijn inzien geen enkel nut…

Jammer maar helaas….. bij de volgende verkiezingen kunnen wij massaal weer gaan stemmen en alles weer veranderen…… Hopelijk gaan dan meer mensen stemmen en het liefs op de partij van mijn keuze.smileysmileysmiley

Hoewel ikzelf dus niet blij ben met deze coalitie, ben ik nog steeds super blij dat ik samen met jullie in een democratisch land woon en met onze BMW k-lub zuid, want onze K-lub is naar mijn idee niet betrokken of verbonden met politiek....
Groetjes,

Henk

Gewijzigd door Big-Henk op 31-10-2012
Priv Bericht sturen
white
Superbeheerder

Geplaatst op 01-11-2012
Nou Henk....

Ik kan mij het laatste kabinet dat daadwerkelijk representatief was voor de keuzes van het Nederlandse volk niet heugen.... d

Vriendelijk groet:

Rene
Priv Bericht sturen
Berry
Lid

Lokatie: Gelaen
Aangemeld: 22.10.07
Geplaatst op 01-11-2012
Goh, mijn bericht was vooral informatief bedoeld,
maar laten we toch maar eens meedoen in de discussie.. smiley

GieS schreef:
Bron van alle kwaad is de massale toestroom naar Nederland van oude dieselauto’s zonder roetfilter. Het vrijstellen van MRB voor deze auto’s is een perverse prikkel gebleken. Dat daar nu een eind aan gemaakt wordt vind ik logisch.

Daar kan m.i. ook prima een eind aan gemaakt worden zonder de 'liefhebbers' te duperen. (zoals Jan ook al schreef)

En dat einde was er in mijn beleving al deels gemaakt door niet meer 25 jaar als grens te stellen maar 1986. Het aanbod van nog in goede staat verkerende, te betalen dieselauto's van voor 1986 droogt vanzelf wel op.

GieS schreef:Iedereen die van het wegennet gebruik maakt, behoort een duit in het zakje te doen.
Ik ga dus nu ook weer MRB betalen voor mijn oldtimer. Hoort bij de hobby en elke hobby kost geld.

Eens, maar jij hebt maar één klassieker.
Probleem is het vooral voor degene die er meerder klassiekers op na houdt. Degene die er 10 heeft maakt over het algemeen niet 10 keer meer gebruik van het wegennet, maar gaat wel 10 keer zoveel betalen.
Dus we moeten van de MRB af en naar de kilometerheffing?!

Je zult maar ooit bedacht hebben dat het je hobby is om 2e-wereldoorlog voertuigen in stand te houden...
Voor een dergelijke legertruck red je het niet met €7 in de maand smiley

GieS schreef:Het artikeltje dat Berry plaatste ontving ik als e-mail, waarin MAG-secretaris Dolf Willigers zijn scheldpartij besluit met:

Niet om de MAG nu ineens heilig te praten, maar 'scheldpartij' als interpretatie van het artikel?

Priv Bericht sturen
bikersjaak
Lid

Lokatie: Baarlo
Aangemeld: 02.06.09
Geplaatst op 01-11-2012
Nou Berry,heb laatst inderdaad ook genoten van al het materieel dat een vereniging als de Lucky Seventh op de weg houdt.Je zult maar zo'n Willy Jeep of Harley hebben staan,en dan spreek ik nog niet over de grotere voertuigen die met veel liefde zijn onderhouden.Wat betreft de meerderheid van het Nederlandse volk,in welk verkiezingsprogramma stond dit???
Voor komende vrijdag hebben we tenminste genoeg om over te babbelen.Groetjes Sjaaksmiley ps. in het kader van de stijgende zorgpremie komen Peed en ik samen met de automobiel.smileysmiley
Priv Bericht sturen
jan van schijndel
Lid

Geplaatst op 01-11-2012
white schreef:
maar gewoon opeens de wet anders gaan interpreteren en deze dan zo toepassen, zonder naar de gevolgen te kijken.
Dit gaat nu weer gebeuren.

Daarom gebruik ik altijd de slogan;
" Hoe groter de geest, hoe groter het beest " smiley

Gewijzigd door jan van schijndel op 01-11-2012
Priv Bericht sturen
2dehans
Superbeheerder

Lokatie: Breugel
Geplaatst op 01-11-2012
white schreef:
Nou Henk....

Ik kan mij het laatste kabinet dat daadwerkelijk representatief was voor de keuzes van het Nederlandse volk niet heugen.... d

hear hear,

wat nu uit de koker van de toekomstige regering komt stond niet in het verkiezingsprogramma van beide partijen. de termen die ik voorbij zie komen voor dit regergeringsaccoord zijn niet mals, waarbij kiezersbedrog nog de meest milde is.

hans

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Priv Bericht sturen
Big-Henk
Lid

Geplaatst op 01-11-2012
2dehans schreef:
white schreef:
Nou Henk....

hear hear,

wat nu uit de koker van de toekomstige regering komt stond niet in het verkiezingsprogramma van beide partijen. de termen die ik voorbij zie komen voor dit regergeringsaccoord zijn niet mals, waarbij kiezersbedrog nog de meest milde is.

hans

Zien mijn mopje en begrijp hoe politiek werkt.......
Groetjes Henk

Priv Bericht sturen
jan van schijndel
Lid

Geplaatst op 01-11-2012
Er wordt al actie ondernomen, een kleine 25000 mensen hebben al een petitie ondertekend

Via de organisatie Fehac,http://www.knac.nl/petitie/ kan men een petitie onder tekenen voor Behouden MRB-vrijstelling oldtimers

Priv Bericht sturen
jeroen
Lid

Lokatie: Spoordonk
Aangemeld: 27.10.07
Geplaatst op 01-11-2012
wordt eindelijk m'n kaatje 25 jaar, krijgen we deze domper..
maar gelukkig betaal ik zometeen 500 euro ziektepremie per maand.
Dan lijkt die 125 euri per jaar een schijntje. Toch?

Te koop aangeboden
K75 S motoren
myalbum.com/album/jMgmupbHjS6H Priv Bericht sturen
Big-Henk
Lid

Geplaatst op 02-11-2012
CCR schreef:
Tja....
Ik denk dat het weinig met de verkiezingen te maken heeft.
Dit kabinet pakt het geld linksom en/of rechtsom.
Een ander kabinet pakt het weer van boven en/of van onder.
Uiteindelijk zitten we allemaal in het midden en maakt het niet zoveel uit hoe ze het pakken.

Ik geniet in elk geval van alles zolang ik het nog kan (betalen)..........

Ik sluit mij helemaal aan bij deze woorden

Priv Bericht sturen
Big-Henk
Lid

Geplaatst op 02-11-2012
bruis schreef:
Zo is het helemaal,Blacksmith, genaaid worden we toch,daarom geniet er maar van dat je genaaid wordt................................

Oeps zeg.....:-)
Dat is helemaal NIET fijn, dat doet zelfs pijn.... :-)
Ik laat dat echt niet gebeuren !!!!

Gewijzigd door Big-Henk op 03-11-2012
Priv Bericht sturen
jan van schijndel
Lid

Geplaatst op 03-11-2012
jeroen schreef:
wordt eindelijk m'n kaatje 25 jaar, krijgen we deze domper..
maar gelukkig betaal ik zometeen 500 euro ziektepremie per maand.
Dan lijkt die 125 euri per jaar een schijntje. Toch?

Dan heb je toch nog een extra meevallertje Jeroen, daar jouw MRB geen 125,- is maar 100,- per jaar is smiley
http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/motorrijtuigenbelasting/

In Limburg moeten we 4 euro meer geven !

Gewijzigd door jan van schijndel op 03-11-2012
Priv Bericht sturen
jeroen
Lid

Lokatie: Spoordonk
Aangemeld: 27.10.07
Geplaatst op 03-11-2012
Ha! toch een meevaller dus. smiley

Te koop aangeboden
K75 S motoren
myalbum.com/album/jMgmupbHjS6H Priv Bericht sturen
white
Superbeheerder

Geplaatst op 03-11-2012
Nou Jeroen, Rutte heeft blijkbaar zelf gezegt dat ie geen idee heeft hoe de plannen financieel uitpakken.
Het is zo complex dat het niet uit te rekenen is voordat het is ingevoerd....

Bron.

Vriendelijk groet:

Rene
Priv Bericht sturen
Pagina 1 van 2 1 2 >
Ga naar Forum
Login
Gebruikernaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Klik hier om aan te melden.

Wachtwoord vergeten?